Top B2B e-commerce software voor middelgrote bedrijven: Groei versnellen en Operatie stroomlijnen
Heb je je ooit afgevraagd hoe een middelgrote e-commerce platform je kan helpen om de verkoop te verbeteren, de productiviteit te verhogen en je bedrijf nieuwe kansen te bieden?
Voordat je begint met het verkennen van opties, is het belangrijk om eerst je vereisten te schetsen. De markt is gevuld met eCommerce leveranciers en oplossingen en de keuze aan functies, mogelijkheden en aanpassingsniveaus is duizelingwekkend. Onthoud dat er geen standaard eCommerce aanpak, optimale leverancier of implementatiestrategie bestaat.
En er is ook geen kortere weg: je moet zorgvuldig je eisen definiëren, een oplossing kiezen die aan je eisen voldoet en vervolgens je organisatie ontwikkelen, testen en voorbereiden op een transformatieve verandering.
Als u een middelgroot bedrijf bent en een middelgrote e-commerce platformo verweegt, dan is deze gids echt iets voor u. U komt alles te weten over eCommerce platforms, van types tot grote spelers, maar ook over de voordelen en tips voor het kiezen van een leverancier.
Wat is een B2B e-commerce platform voor middelgrote bedrijven?
Middelgrote e-commerce platform: Volgens onderzoek blijven bedrijven investeren in B2B eCommerce. Meer dan 76% van de respondenten in ons onderzoek naar 2023 B2B eCommerce trends gaf aan dat ze van plan zijn hun investeringen in technologie te verhogen. Bovendien voorspelt Gartner dat tegen het einde van 2023 15% van de B2B-organisaties platforms voor digitale handel zullen gebruiken om zowel klanten als verkopers te ondersteunen bij alle verkoopactiviteiten.
Top 2023 B2B Technologie-investeringen
Welke technologie-investeringen verwachten uw klanten volgend jaar?
Maar wat is een B2B middelgrote e-commerce platform? Net zoals B2C-bedrijven B2C-gerichte e-commerce platforms zoals Shopify of BigCommerce gebruiken, richten B2B middelgrote e-commerce platforms zich op het faciliteren van transacties tussen B2B verkopers en kopers.
Voorbeelden hiervan zijn fabrikanten, distributeurs, groothandelaren en wederverkopers. B2B middelgrote e-commerce platforms moeten complexe B2B bedrijfsstructuren, diverse partner- en klantrelaties en unieke prijs-, offerte-, bestel- en fulfillmentbehoeften beheren.
Soorten B2B e-commerce platforms en technologieën
Middelgrote bedrijven hebben een breed scala aan behoeften en tal van e-commerce software opties waaruit ze kunnen kiezen. De markt is complex, met veel platforms die een overlappende architectuur, functies en mogelijkheden bieden. Vergeet niet dat het uiteindelijke doel van uw eCommerce oplossing is om de activiteiten en de verkoopproductiviteit te verbeteren en klanten een uitstekende ervaring te bieden.
Best of breed vs best of suite
Een best-of-breed eCommerce oplossing kan worden beschouwd als een geavanceerde oplossing (ten koste van de flexibiliteit) die meer functionaliteit biedt dan je mogelijk nodig hebt in een goed presterende en schaalbare oplossing. Deze zijn ideaal voor bedrijven die op zoek zijn naar bekroonde oplossingen die hoog aangeschreven staan of gespecialiseerd zijn in een niche.
Een best-of-suite eCommerce oplossing is flexibeler en samenstelbaar, vereist minder ontwikkelingsmiddelen en biedt een snellere time-to-market. Deze oplossingen zijn bij uitstek geschikt voor bedrijven die een specifieke ervaring voor ogen hebben. Deze bedrijven willen veranderen, zich aanpassen en zich onderscheiden van de concurrentie.
Monolith vs microservices
Monolithische eCommerce oplossingen zijn traditionele, op zichzelf staande benaderingen van softwarearchitectuur. Deze aanpak houdt in dat software-updates en -verbeteringen langer duren omdat de hele oplossing opnieuw moet worden geïmplementeerd, wat leidt tot een langere time-to-market.
Bij microservices eCommerce toepassingen werken de services binnen de software onafhankelijk van elkaar. Het “service”-gedeelte verwijst naar bedrijfsdiensten zoals productbeheer, orderbeheer of prijsbepaling. Hoewel de implementatie sneller verloopt, worden schaalbaarheid en gebruiksgemak opgeofferd.
Bedrijfseigen vs. open source
Bedrijfseigen eCommerce oplossingen zijn eigendom van leveranciers die er een licentie voor geven. Deze oplossingen zijn meestal SaaS (software as a service), wat betekent dat de verkoper het onderhoud, de aanpassingen en de uitbreidingen beheert.
Open-source oplossingen geven de broncode vrij, zodat je de oplossing kunt aanpassen en erop kunt voortbouwen. Als je bijvoorbeeld unieke productrelaties, upsell-logica of gepersonaliseerde kortingen nodig hebt, moet je aanpasbare open-source platforms overwegen.
Bouwen vs. kopen
Een middelgrote e-commerce platform vanaf nul opbouwen kan een aantrekkelijke optie zijn als uw eCommerce behoeften bijzonder complex zijn. Het vergt echter meer inspanning en middelen en stelt je bloot aan extra risico’s. Zorg ervoor dat het de juiste keuze is voor je bedrijf door de voor- en nadelen zorgvuldig af te wegen.
Een kant-en-klare e-commerce oplossing zal meestal de B2B-behoeften out of the box dekken. Je leverancier kan verschillende aspecten van je applicatie beheren, waaronder hosting en beveiliging, wat leidt tot lagere kosten en een snellere marktintroductie.
De 9 beste e-commerce platforms voor middelgrote bedrijven
Hier zijn enkele van de populairste en meest gewaardeerde platforms voor digitale handel die op de radar van middelgrote bedrijven terechtkomen. Elk platform heeft zijn sporen verdiend in het stimuleren van online verkoop en het stroomlijnen van activiteiten.
OroCommerce
OroCommerce, gemaakt door hetzelfde team dat Magento heeft opgericht, is een open-source platform dat ideaal is voor B2B-bedrijven. Het wordt geleverd met ingebouwde B2B-functies, zoals klantpersonalisatie, dynamische prijzen, segmentatie, workflowautomatisering en marktplaatsmogelijkheden. Het bevat ook een geïntegreerde CRM tool.
Adobe Commerce (Magento)
Adobe Commerce, het voormalige eBay-bedrijf, begon zijn leven als Magento. Het bedrijf werd opgericht door Yoav Kutner en Roy Rubin. Aanvankelijk was Magento gericht op B2C eCommerce, maar sindsdien heeft het zich vertakt naar B2B eCommerce met add-ons en extensies om de markt te bedienen.
Optimizely (Episerver)
Episerver begon met het ontwikkelen van CMS-technologie, nam in 2019 eCommercebedrijf Insite over en nam vervolgens Optimizely over. Optimizely biedt een scala aan digitale diensten, waaronder digitale ervaring en marketing, gericht op enterprise merken.
Unilog
Unilog werd opgericht in 1998 en richt zich op middelgrote bedrijven die online verkopen. Ze richten zich op B2B-merken zoals fabrikanten, distributeurs en groothandelaren en leveren via een SaaS-model. Het platform is dus beperkt tot cloud-implementaties.
Salesforce
Salesforce begon in 1999 met een CRM-platform, maar is sindsdien uitgebreid naar marketing, verkoopactiviteiten en digitale handel. Het eCommerce-aanbod is uitgebreid en bevat veel functies op bedrijfsniveau. De eigendomskosten zijn echter hoog en Salesforce add-ons kunnen omvangrijk worden.
SAP Hybris
Hybris is onderdeel van SAP, dat een reeks bedrijfsoplossingen biedt. Het eCommerce-aanbod heeft veel robuuste B2B-functies op bedrijfsniveau voor contentmanagement, merchandising en digital experience management. Net als Salesforce zijn de oplossingen prijzig en mogelijk niet geschikt voor alle merken in het middensegment.
Shopware
Shopware helpt zowel B2C- als B2B-bedrijven in het middensegment om online te verkopen. Ze bieden een gratis, open-source editie en een premium versie. Shopware heeft een uitgebreide uitbreidingsbibliotheek en ontwikkelaarsnetwerk, waardoor het een optimale keuze is voor kleinere merken.
Intershop
De softwareoplossing van Intershops maakt het eenvoudig om producten, bestellingen en fulfillment te beheren. Ze hebben ook een groot ondersteuningsnetwerk met advies- en trainingsbronnen. Hun software wordt aangeboden op SaaS en PaaS basis.
Spryker
Spryker is modulaire (samenstelbare) software die zich richt op B2C-, B2B- en marktplaatsmodellen. Het biedt producten aan als microservices waarmee merken hun eigen best-of-breed oplossingen kunnen samenstellen. Dit vereist technische expertise die veel middelgrote bedrijven missen.
Wat zijn de voordelen van B2B e-commerce platforms voor middelgrote bedrijven?
Middelgrote bedrijven hebben te maken met unieke uitdagingen die kleine bedrijven of grote bedrijven niet hebben. eCommerce softwaretechnologie is geëvolueerd om deze uitdagingen aan te gaan.
Hier zijn voorbeelden van echte B2B eCommerce bedrijven die eCommerce hebben gebruikt en er de vruchten van hebben geplukt.
Lawson Products, B2B distributeur
Lawson Products, Inc. is een in Chicago gevestigde distributeur van industriële onderhouds-, reparatie- en exploitatieproducten (MRO). Het bedrijf verkoopt bijna $400 miljoen per jaar aan MRO-producten zoals apparatuur, gereedschap en chemicaliën. Ze zijn er trots op dat ze “net zo goed een servicebedrijf als een productbedrijf” zijn, en ontplooien initiatieven waarmee verkopers klantgerichter en efficiënter kunnen werken.
Bedrijfsvoordeel: efficiëntie verhogen en kosten verlagen
Digitale handel en klantenrelatiebeheer (CRM) geven het bedrijf een duidelijk overzicht van klantgegevens, inclusief activiteiten en communicatie. Shane McCarthy, Senior Vice President Supply Chain and Product Marketing, zegt: “Alle online tools die we bieden, zijn ontworpen om onze verkopers efficiënter te maken.” eCommerce stelt hen in staat hun doelen te bereiken, zoals het verbeteren van de efficiëntie van de voorraad van verkopers, het productief houden van klanten en het elimineren van uitvaltijd.
Wastequip, B2B fabrikant
Wastequip is een in North Carolina gevestigde fabrikant van afvalverwerkingsapparatuur met meer dan 12 merken onder zijn paraplu. In de loop der jaren is Wastequip gegroeid door tientallen merken over te nemen. Voordat het bedrijf begon aan een volledige digitale transformatie, testte het eCommerce met één merk, zodat de oplossing na validatie kon worden toegepast op meerdere merken.
Zakelijk voordeel: ondersteuning van meerdere merken en hun behoeften
Naast hun doel om de verkoop te verhogen en het bestelproces te stroomlijnen, wilde Wastequip een platform dat ze konden schalen. Omdat Wastequip meerdere bedrijfseenheden heeft met unieke vereisten, hadden ze functies op bedrijfsniveau nodig zoals multi-item bestellen, dynamische prijzen en een schatting van de verzendkosten. Dit alles vonden ze met hun B2B eCommerce platform.
TruPar, B2B selfservice
TruPar.com is een in Colorado gevestigde e-commerce distributeur die ongeveer 8 miljoen producten verkoopt voor vorkheftrucks, trucks en andere magazijnuitrusting. Het bedrijf heeft een overwegend offline industrie online gebracht, waardoor klanten een offerte kunnen aanvragen, realtime prijzen en levertijden kunnen controleren en hun bestellingen kunnen volgen – allemaal zonder contact op te hoeven nemen met de verkoper.
Zakelijk voordeel: diepere productinformatie
Sinds de lancering van Trupar.com in 2012 als een regionale distributeur, verzendt het bedrijf nu producten in heel Noord-Amerika, inclusief Canada en Mexico. Deze snelle groei werd mogelijk gemaakt door een schaalbare eCommerce oplossing die hen in staat stelt om miljoenen onderdelen van vorkheftruckmachines te verkopen aan magazijnen en expeditieterminals. In de toekomst wil Trupar.com haar productbibliotheek uitbreiden tot meer dan 20 miljoen items.
HKL, B2B dienstverlener
HKL Baumachines is een in Hamburg, Duitsland gevestigd middelgroot bedrijf dat gespecialiseerd is in de verhuur van bouwmachines. Ze wilden de betrouwbaarheid en nauwkeurigheid van hun service en de relaties met hun partners en klanten verbeteren. Het bedrijf vond het antwoord met een geavanceerde digitale strategie en eCommerce platform.
Zakelijk voordeel: sterkere partnerrelaties
Als bedrijf met een 40-jarige geschiedenis in de bouwsector begreep HKL het belang van relaties en gebruikte eCommerce om deze relaties te versterken. Hun verhuurplatform toont de juiste productinformatie, real-time beschikbaarheid, prijzen en leveringsopties. Het systeem houdt rekening met een complexe reeks variabelen zoals het weer, de huurperiode, uitbreidingen en de locatie, om er maar een paar te noemen. Het eindresultaat is een hoogwaardige en werkelijk naadloze klantervaring.
Trigano, B2B2C e-commerce
Trigano is een Franse fabrikant van kampeerauto’s die verkoopt via een netwerk van dealers die doorverkopen aan klanten. In de loop der jaren heeft het bedrijf zich gepositioneerd als een toonaangevend merk in de Europese Unie. Met behulp van digitale handel behaalde het bedrijf miljarden euro’s omzet door het aankoopproces te stroomlijnen.
Zakelijk voordeel: nauwere klantrelaties
Trigano biedt zijn dealers verschillende diensten zoals logistiek, financiën, training en marketing. Het bedrijf erkent echter ook het belang van zijn merk in de ogen van zijn klanten. Door gebruik te maken van eCommerce geïntegreerd met hun ERP, kunnen klanten gepersonaliseerde aanbiedingen krijgen en toegang tot real-time voorraad. Hierdoor krijgen kopers een positieve merkervaring en begint een hechte klantrelatie.
Saltworks, B2B en B2C e-commerce
Saltworks is de grootste zoutproducent in de Verenigde Staten en levert zowel aan de groothandel als aan individuele consumenten. Het bedrijf heeft lang de voordelen begrepen van het aanbieden van een B2C-ervaring (zoals mobiel kopen met één klik) zonder B2B-behoeften op te offeren, zoals offertebeheer, bulkbestellingen, LTL, UPS, vrachtvervoer en flexibele verzendopties.
Zakelijk voordeel: toonaangevende klantervaring
Het bedrijf onderscheidt zich van de rest door te blijven inspelen op de behoeften van de klant en eCommerce technologie te implementeren die deze ervaringen waarmaakt. Mark Zoske, de CEO, zei: “Winkelmanagers [willen] hun zoutvoorraad aanvullen terwijl ze de winkelschappen controleren en inkopers [kunnen] een bestelling plaatsen voor SaltWorks-producten terwijl ze op een beurs zijn.” Retailklanten krijgen nog steeds de ervaring die ze verwachten. Elke klantenklasse wordt bediend.
SupplyCore, B2G e-commerce
SupplyCore is een overheidsaannemer en distributeur die gespecialiseerd is in het leveren van producten en diensten aan overheidsinstellingen zoals het DoD en GSA. Hun zeer complexe transacties kunnen betrekking hebben op grote hoeveelheden, aangepaste configuraties of gespecialiseerde apparatuur. Dit vertaalt zich in complexe orders die moeilijk te verwerken zijn met traditionele online winkelplatforms en workflows.
Zakelijk voordeel: inkoop beheren
Voorheen vertrouwde SupplyCore op verschillende technologieën zoals ERP, biedingsplatforms, inkoopsystemen en andere systemen. Het was moeilijk om de communicatie tussen verkopers, agentschappen en klanten te coördineren. Een speciaal B2B eCommerce platform vereenvoudigde echter hun processen en verbeterde de gebruikerservaring voor overheidsinstanties en klanten.
Nilus, B2B marktplaats
Nilus is een marktplaats voor voedingsmiddelen en dranken en FMCG, gevestigd in Israël. Het bedrijf innoveert in de branche met marktplaats-technologie en datagestuurde beslissingen, waardoor het leveranciers met klanten kan verbinden en nieuwe omzetkansen in de branche kan ontsluiten.
Zakelijk voordeel: marktplaatsactiviteiten
De kracht van een marktplaats zit in het aantal en Nilus richt zijn verkoopmodel op het verbinden van kopers en verkopers en het mogelijk maken van samenwerking. Nilus is een snelgroeiende startup marktplaats die technologie gebruikt om buurtwinkels, kruidenierswinkels en kiosken te verbinden met een grote groep leveranciers.
V and B, B2B franchise
Het in Frankrijk gevestigde V and B heeft een unieke kijk op de verkoop van wijn, bier en gedistilleerde dranken, waarbij het after-work publiek online of persoonlijk kan winkelen of op locatie van een drankje kan genieten. Met meer dan 220 franchisevestigingen die meer dan 3.000 producten verkopen, was het stroomlijnen van de digitale aankoopervaring bij de franchisevestigingen een uitdaging.
Zakelijk voordeel: franchiserelaties vergemakkelijken
Voordat er sprake was van eCommerce had elke franchisevestiging andere voorraadvereisten en bestelde producten handmatig via meerdere websites. Een B2B-gerichte eCommerce-strategie stelde V en B in staat om bestellingen te centraliseren in een zelfbedieningsportaal voor franchisenemers en tegelijkertijd een omnichannel winkelervaring te bieden aan eindklanten.
Tips en strategieën voor een optimale implementatie van B2B e-commerce software
Voordat je een online winkel bouwt, moet je nadenken over je doelen. Probeer je bijvoorbeeld de ervaring voor bestaande klanten te verbeteren of nieuwe klanten te bereiken? Vergeet ook de interne stakeholders niet, zoals medewerkers, partners en leveranciers. Ook zij moeten baat hebben bij het platform.
Wat willen je klanten?
Begrijp je klanten en stel ze centraal bij alle zakelijke beslissingen. Verzamel vooraf gegevens, communiceer tijdens de ontwikkeling en het testen en vraag feedback tijdens het implementatieproces.
Ten eerste is het essentieel om de klantervaring zo veel mogelijk te personaliseren. Door gewoonten en interesses te begrijpen, kun je een ervaring creëren die shoppers keer op keer zullen gebruiken.
Ten tweede, wees je bewust van wrijvingspunten en pijnpunten die je klanten kunnen ervaren. Als je hun problemen oplost, belonen ze je met zaken.
En tot slot is het belangrijk om de communicatiekanalen open te houden en feedback te verzamelen, zodat je verbeteringen kunt aanbrengen. Dit helpt bij het creëren van een sterke relatie tussen jou en je klanten, wat de sleutel is tot succes op de lange termijn.
Welke producten verkoop je?
Naarmate meer middelgrote distributeurs online gaan verkopen, zullen merken moeten innoveren. Als je bijvoorbeeld sterk aanpasbare producten verkoopt, moet je investeren in tools voor productconfiguratie. En voor meer gecompliceerde producten wilt u misschien zelfs experts beschikbaar hebben voor live online ondersteuning.
Betrek je distributiepartners bij productbeslissingen. Bestaande relaties met leveranciers beïnvloeden wat veel wederverkopers online kunnen verkopen. Dit kan resulteren in hybride productcatalogi, aanvullende inkoopovereenkomsten of regelrechte verkoopbeperkingen om conflicten met partners te vermijden.
Wat zijn je verkoop- en marketingbehoeften?
Net als bij producten kunnen prijsbeslissingen lastig zijn. Vaak moeten verschillende klantgroepen of zelfs individuele klanten verschillende producten en prijzen zien. Dit maakt aankopen die al ingewikkeld zijn nog complexer. Maar het is ook een kans om te differentiëren en een concurrentievoordeel te behalen.
Dat is waar segmenten kunnen helpen. Voor verkoop- en marketinginspanningen wil je misschien klanten groeperen in categorieën en vervolgens het aanbod afstemmen op de segmenten. Als je segmenten zich in verschillende landen bevinden, wil je hun ervaring aanpassen met de juiste taal, valuta en verzendopties.
Hoe ga je organisatorische veranderingen beheren?
Een manier om de bezorgdheid over het gebruik van eCommerce weg te nemen is het hebben van een solide communicatieplan. Communicatie vergemakkelijkt overgangen en minimaliseert verrassingen voor interne en externe belanghebbenden.
Het plan kan bijvoorbeeld inhouden dat je belanghebbenden naar van alles en nog wat vraagt – van wat hun doelen zijn tot wat hen frustreert.
Het inwerken van klanten, verkopers en klantenservicemedewerkers vereist training, open communicatie en geduld. Maar het is de moeite waard.
Een checklist: Hoe kies je het juiste e-commerce platform voor bedrijfsgroei?
Nu je een duidelijk idee hebt van wat je nodig hebt voor een digitaal handelsplatform, laten we eens kijken naar de belangrijkste kenmerken van een middelgrote e-commerce platform voor bedrijfsgroei.
- Winkelervaring. Kijk uit naar e-commerce platforms die een gebruiksvriendelijk en responsief ontwerp bieden voor een intuïtieve website-ervaring voor alle klanten, ongeacht het apparaat.
- Productcatalogus en zoeken. Zoek naar een platform dat een robuuste zoekfunctie op de site en uitgebreide functies voor productcatalogi biedt, inclusief de mogelijkheid om meerdere attributen voor elk product op te geven.
- Complexe prijsbehoeften. Overweeg platformen die aanpasbare prijstools bieden, evenals de mogelijkheid om prijzen te configureren, hoe complex die ook zijn.
- Tools voor productconfiguratie. Als u complexe producten verkoopt, hebt u matrixfuncties voor productconfiguratie nodig.
- Bedrijfsstructuren. Zorg ervoor dat het platform geschikt is voor meerdere bedrijven, kantoren, afdelingen en hun respectieve workflows.
- Integratie. Zoek naar integratiemogelijkheden met CRM, ERP, PIM, WHM en boekhoudsystemen, evenals marketingintegraties.
- Marketingmogelijkheden. Overweeg platforms met ingebouwde SEO-functies en de mogelijkheid om landingspagina’s, promotiebanners, cross-sell en upsells te maken.
- Workflow automatisering. Let op de workflowmogelijkheden van het platform – van offertes tot goedkeuringen en contracten (RFQ, QTC, CPQ) om er maar een paar te noemen. Ga na of de workflows kunnen worden aangepast aan uw behoeften.
- Open, robuuste API’s. De meeste bedrijven verwachten maatwerk, modulariteit en headless van hun platforms. Zorg ervoor dat je toegang hebt tot API’s voor eenvoudige integratie met andere systemen.
- Flexibiliteit. Controleer de flexibiliteit van het platform om uw bedrijfseenheden aan te passen en de mogelijkheid om meerdere websites onder één dak te ondersteunen.
- Beveiliging en compliance. Controleer of het platform PCI DSS compliant is en voldoet aan locatie- en branchespecifieke gegevens- en beveiligingsvereisten.
Vragen om te stellen aan uw geselecteerde B2B e-commerce platform leveranciers
Zodra je je behoeften in kaart hebt gebracht, is het tijd om met leveranciers te gaan praten. Neem de tijd om de mogelijkheden van de leverancier grondig te evalueren en zorg ervoor dat ze kunnen voldoen aan je bedrijfsbehoeften terwijl deze groeien en veranderen in de loop der tijd. De oplossing die je dit jaar kiest, moet je de komende jaren van dienst kunnen zijn.
Vergeet niet om rekening te houden met uw integratie- en implementatievereisten. Sommige oplossingen zijn bijvoorbeeld eenvoudig te beheren, integreren en implementeren, terwijl andere meer tijd in beslag nemen. In beide gevallen moet u niet overhaast te werk gaan, maar een weloverwogen beslissing nemen en een leverancier kiezen die het beste aan uw eisen voldoet.
Hier zijn enkele vragen die je aan de eCommerce provider kunt stellen:
- Welke diensten bieden jullie aan en wat vereist integratie?
- Zal uw systeem meegroeien met mijn bedrijf?
- Wat zijn de opties en vereisten voor infrastructuur en implementatie?
- Hoe kunnen klanten offertes aanvragen, goedkeuringen aanvragen en bestellingen plaatsen?
- Hoe is de ervaring met verkopers, content en ondersteuning?
- Hoe flexibel zijn uw productmanagement, prijsstelling en marketingfuncties?
- Wat zijn de totale eigendomskosten?
Het kan moeilijk zijn om te bepalen welke oplossing het beste aan je behoeften voldoet. Het maken van een Request for Proposal (RFP) helpt bij het beperken van je selectie van eCommerce leveranciers bij het kiezen van een nieuw platform.
Bouw je middelgrote e-commerce platform met OroCommerce
OroCommerce is het eerste en enige open-source middelgrote e-commerce platform dat van de grond af aan is gebouwd voor middelgrote en mid-market B2B handelsbedrijven, namelijk fabrikanten, distributeurs en groothandelaren. De functionaliteit en mogelijkheden van het platform zijn met name relevant voor middelgrote bedrijven omdat het het volgende biedt:
- Open-source flexibiliteit biedt de ultieme aanpassings- en ontwikkelingsvrijheid zonder enig compromis op het gebied van prestaties en betrouwbaarheid.
- B2B eCommerce-mogelijkheden met functies zoals bedrijfsaccounts, granulaire controlepermissies, productcatalogusbeheer en flexibel activabeheer.
- Integratie met CRM en andere tools voor sterker leadbeheer, kortere time-to-market en lagere implementatiekosten.
- Automatisering van workflows voor bedrijfsprocessen zoals leadbeheer, RFQ, CPQ, goedkeuringen, checkouts en orderverwerking.
- Meerdere verkoopscenario’s voor B2B, B2C, B2BX-verkoop, meerdere verkoopscenario’s vanuit één platform en zakelijke marktplaatsen.
- Ondersteuning voor internationalisatie voor websites met meerdere merken, magazijnen, regio’s, talen, valuta en locatiespecifieke betalingsopties.
- Een divers ecosysteem van ontwikkelaars in verschillende sectoren (medische benodigdheden, chemicaliën, elektronica, auto’s, FMCG en meer).
Begin een gesprek met Madia. Wij luisteren aandachtig naar uw doelstellingen en eisen en helpen u een project op te zetten dat uw eCommerce doelstellingen waarmaakt. Onze experts kennen de juiste aanpak om risico’s en kosten te beperken bij het implementeren van eCommerce.