Alles wat je moet weten over Magento 2.2
Na het succes van Magento 1, volgde in November 2015 de release van Magento 2. Deze release markeerde het begin van een nieuwe e-commerce revolutie. Veel e-commerce bedrijven zijn overgestapt en maken gebruik van nieuwe krachtige tools.
Deze week werd Magento 2.2 gelanceerd. In deze nieuwe release zijn geheel nieuwe features te vinden, die het gebruik van Magento 2 nog aantrekkelijker maken. Zo zijn nieuwe modules toegevoegd, zoals een B2B module en advanced reporting. Ook zijn onderdelen als veiligheid en snelheid, verbeterd.
In deze blog vertellen we je alles over de hoogtepunten van het nieuwe Magento 2.2.
Magento 2.2: een B2B module
In Magento 2.2 zijn voor het eerst een aantal B2B functionaliteiten opgenomen. Hierbij is gelet op een ultieme gebruikersevaring, die overeen komt met de B2C ervaring waarin Magento gespecialiseerd is. Nieuwe modules zorgen voor een aantal standaard B2B mogelijkheden:
- Account Management – Voeg bedrijven toe en creëer accounts voor verschillende inkopers.
- Offertes aanvragen – Klanten kunnen offertes aanvragen in de winkelwagen, terwijl medewerkers offertes direct in het Admin Panel kunnen bekijken, goedkeuren of aanpassen.
- Persoonlijke catalogi en prijslijsten – Wijs per klant product prijzen toe en maak gemakkelijk productgroepen aan.
- Credit limieten instellen – Definieer per klant de credit limiet.
Advanced Reporting
In het verleden waren uitgebreide rapportages alleen mogelijk via integraties uit de Magento Marketplace. In de 2.2 versie heeft Magento standaard rapportage tools toegevoegd. Zo is het vanaf nu mogelijk om de Magento verkoopdata te koppelen aan gegevens uit Google Analytics. Door deze data te combineren kunnen sterkere analyses gemaakt worden. Het vernieuwde dashboard maak het daarnaast mogelijk om KPI’s binnen één oogopslag te bekijken.
Verbeterde veiligheid en snelheid
Tot slot zijn er een aantal grote verbeteringen op het gebied van veiligheid en snelheid.
Een grote uitdaging bij het hebben van een webshop is fraudepreventie. Magento 2.2 bevat nu de mogelijkheid tot een directe integratie met Signifyd, een applicatie voor fraudedetectie en -preventie. Hiermee wordt het gemakkelijker om fraudeprogingen te identificeren en af te wijzen.
Ook op het gebied van snelheid zijn verbeteringen doorgevoerd. Zo is er een verbeterde technische structuur en kan Magento 2.2 de webshop indexeren terwijl de klant door de webshop heen browset. Ook is nu mogelijk om meer dan 300 items in de winkelwagen toe te voegen zonder dat dit een effect heeft op de snelheid van de shop.
Meer weten over Magento 2.2?
Weten wat Magento 2.2 voor jouw webshop kan betekenen? Op 11 oktober houdt Magento een webinar waarin alle voordelen van Magento 2.2 aan bod komen. Schrijf je in voor de webinar of neem voor meer informatie contact met ons op, we vertellen je graag meer!