Een geslaagde Madia B2B Seminar voor Groothandels en Fabrikanten
Op de ochtend van 1 december organiseerden we een geslaagde Madia Seminar, dit keer met het onderwerp ”(e-)Commerce voor Groothandels en Fabrikanten”. Tijdens de seminar werd aandacht besteed aan wat er op dit moment speelt in B2B aan de hand van praktische inzichten en tips. Ook werd door middel van cases getoond waar groothandels en fabrikanten in de nabije toekomst aan moeten denken.
B2B e-commerce
De kickoff van de Seminar kwam van Jary Carter en Motti Danino van Oro Inc (OroCommerce, OroCRM) die vanuit de USA waren gekomen om verschillende lezingen te geven in Nederland. Deze ochtend bij Madia lieten ze met een indrukwekkende statistieken en toekomstperspectieven zien, dat het steeds belangrijker wordt voor B2B bedrijven om niet alleen in offline, maar juist ook in online kanalen, aanwezig te zijn.
Door te identificeren waar de B2B klanten van nu naar op zoek zijn, werd al snel duidelijk dat bij veel B2B bedrijven nieuwe oplossingen nodig zijn. Dit leverde veel vragen op vanuit het publiek, vaak gerelateerd aan de eigen zaak. Deze vragen werden snel weggenomen door specifieke functionaliteiten en processen binnen de oplossingen OroCommerce en OroCRM te laten zien.
Na een pauze, waarin onderling verder werd gediscusieerd over B2B e-commerce, liet Falco van der Maden (Madia) een praktische B2B e-commerce case zien. Door te kijken naar hoe een B2B webshop er aan de voorkant uit kan zien, werden de voordelen van een goed commerce platform steeds duidelijker; Een geoptimaliseerd omni-channel platform is onmisbaar voor iedere B2B onderneming die ook in de (nabije) toekomst nog wil kunnen meedoen in de markt.
Een geslaagde seminar
Het was een inspirerende seminar, waarin veel nieuwe perspectieven over B2B e-commerce naar voren kwamen. Wil jij ook meer weten over de mogelijkheden in B2B e-commerce? Neem contact met ons op, we horen graag hoe we je verder kunnen helpen.