Download het rapport: B2B koplopers in Digital Commerce
Onlangs bracht het Amerikaanse onderzoeksbureau Gartner een nieuw onderzoeksrapport uit: “Critical Capabilities for Digital Commerce”. In dit rapport worden jaarlijks belangrijke uitspraken gedaan over de toekomst van e-commerce en worden verschillende e-commerce platformen met elkaar vergeleken. Onze partner OroCommerce behaalde met een score van 3,98/5 een prachtige tweede plek in het rijtje van B2B e-commerce software aanbieders.
Belangrijke nieuwe cijfers
Gartner is toonaangevend als het gaat om onderzoek naar de toekomst van e-commerce. In hun nieuwste rapport worden een aantal belangrijke uitspraken gedaan over e-commerce in 2023/2024:
- In 2023 zullen organisaties die langer dan een jaar met enterprise marktplaatsen werken ten minste 10% meer digitale inkomsten zien.
- In 2023 zal 80% van de implementaties van e-commerce worden gehost op publieke cloud-infrastructuur.
- In 2024 zal 15% van de B2B-organisaties e-commerce platformen gebruiken om zowel hun klanten als hun verkopers te ondersteunen bij alle verkoopactiviteiten.
- In 2024 zal 10% van de organisaties voor e-commerce gebruik maken van pakketmogelijkheden voor een goede customer experience.
Als je als organisatie toekomstbestendig wil zijn, kies je een platform dat de bovenstaande zaken kan ondersteunen. Gartner toetste daarom een twintigtal e-commerce platformen op hun B2C en B2B mogelijkheden.
B2B eCommerce: OroCommerce
Op het gebied van B2B e-commerce gooit OroCommerce hoge ogen. Dit is wat Gartner over OroCommerce meldt:
“OroCommerce richt zich voornamelijk op B2B commerce en kan B2B, B2C en B2B2X modellen op hetzelfde platform ondersteunen. De oplossing heeft native PIM-functionaliteit om complexe catalogi te ondersteunen en een workflow engine waarin visuele workflows geconfigureerd kunnen worden. OroCommerce ondersteunt ook multisite en globalisatiefuncties voor een wereldwijde inzet. Daarbij heeft het een out of the box enterprise marketplace-oplossing.
OroCommerce is sterk vertegenwoordigd in de distributie en groothandel sectoren, waaronder productie en bouw. Het catalogusbeheer en de workflow engines zijn hier zeer geschikt, omdat het gaat om complexe usecases. OroCommerce past goed bij middelgrote B2B-organisaties die een geïntegreerde oplossing voor e-commerce en CRM nodig hebben. Oro heeft onlangs geïnvesteerd in het verbeteren van on-site zoeken, merchandising, klantcommunicatie en samenwerking.
Conclusie: OroCommerce staat op de tweede plaats voor B2B Digital Commerce, en scoort ook hoog als platform voor B2C en B2B Digital Commerce op hetzelfde platform.”
Het volledige overzicht van de geteste B2B e-commerce platformen.
Download het rapport
Natuurlijk zijn wij als officiële partner van OroCommerce blij met de erkenning die het platform van Gartner krijgt. Het bevestigd opnieuw dat OroCommerce een goede keuze is voor B2B e-commerce platformen. Meer weten over OroCommerce? Bekijk onze usecases, of download het rapport van Gartner.