Nieuwe Whitepaper: Product Management in B2B e-Commerce
Als je een B2B webshop hebt, dan is Product Information Management (PIM) een belangrijk onderdeel van je strategie. Product informatie wordt vaak met de hand bijgehouden. In het begin gaat dat prima maar zodra je meer producten gaat verkopen, is het steeds minder goed bij te houden. In de nieuwe whitepaper van onze partners Akeneo en OroCommerce wordt uitgelegd hoe je in dat geval een PIM systeem kan inzetten.
Waarom een PIM systeem voor B2B eCommerce?
In B2B wordt het steeds belangrijker om klanten een goede online ervaring te bieden. Ze zoeken online naar makkelijke en snelle manieren om producten aan te schaffen. Een belangrijk deel hiervan is dat goede productinformatie beschikbaar is. Productinformatie moet zo compleet mogelijk zijn, met de juiste omschrijving, specificaties, handleidingen en meer. Het beheer hiervan kan een tijdrovend proces zijn.
Vaak zijn verschillende teams in excel sheets aan het werk om product informatie up-to-date te houden. Vervolgens wordt deze informatie handmatig in de webshop geplaatst, een tijdrovend en ook foutgevoelig proces. Een Product Informatie Management (PIM) systeem kan de uitkomst bieden.
Wat staat er in deze whitepaper?
In deze whitepaper lees je alles over de laatste ontwikkelingen op het gebied van Product Informatie Management, waaronder:
- Verwachtingen van klanten in B2B e-commerce
- B2B trends en het belang van PIM
- Een inleiding tot PIM-systemen
- De voordelen voor B2B e-commerce
- Hoe je het juiste B2B PIM systeem kiest
Meer weten?