B2B e-commerce beveiliging: Risico’s, maatregelen en oplossingen
B2B e-commerce beveiliging: Stel je voor dat je hard aan het werk bent, maar dat je computer verschrikkelijk traag werkt, dat je bestanden niet willen openen en dat je wordt overspoeld met foutmeldingen. En om uw frustratie nog groter te maken, wordt u naar een spoedvergadering geroepen. Daar kondigt IT aan dat het bedrijf is getroffen door ransomware. Auw.
Cybercriminelen hebben meerdere manieren om kwetsbaarheden in systemen te misbruiken om toegang te krijgen tot bedrijfsgegevens, persoonlijk identificeerbare informatie en andere gevoelige gegevens. Aanvalvectoren kunnen van alles zijn, van virussen, malware, kwaadaardige software of bijlagen tot websites en social engineering. Eén cyberbedreiging onderscheidt zich echter van andere als de meest geraffineerde en rampzaligste, en dat is ransomware.
Dat scenario speelt zich elke dag af in bedrijven over de hele wereld. Ransomware-aanvallen, waarbij cybercriminelen gegevens gijzelen voor losgeld, vormen een constante bedreiging voor B2B-bedrijven, vooral met de toenemende populariteit van B2B e-commerce.
In het afgelopen jaar zijn ransomware-aanvallen toegenomen in aantal en mate van geavanceerdheid. Volgens het DBIR 2021-rapport van Verizon over onderzoek naar datalekken, gaat het bij 1 op de 10 cyberaanvallen nu om ransomware. Bovendien nemen de wereldwijde kosten van ransomware jaar na jaar toe en zullen volgens Cybersecurity Ventures tegen 2031 naar schatting een duizelingwekkende 265 miljard dollar bedragen.
Gelukkig kun je jezelf met de juiste tools en strategie beschermen tegen deze bedreigingen. In dit bericht geven we je een uitgebreid overzicht van de beveiliging van eCommerce sites. We leggen uit wat er allemaal komt kijken bij beveiliging in eCommerce, bespreken enkele van de nieuwste trends op het gebied van eCommerce en beveiliging en gaan in op echte cyberbeveiligingsproblemen waarmee B2B-merken tegenwoordig te maken hebben. Verderop in het artikel geven we een overzicht van verschillende soorten eCommerce beveiligingsproblemen, hoe u beschermd kunt blijven en een cultuur van digitale geletterdheid kunt handhaven. U zult alles weten wat u moet weten over de beveiliging in eCommerce.
Wat is e-commerce beveiliging?
eCommerce beveiliging verwijst naar de maatregelen en protocollen die zijn ingesteld om online transacties en gevoelige klantgegevens, zoals creditcardgegevens of inloggegevens, te beschermen tijdens eCommerce activiteiten. Het gaat hierbij om het waarborgen van de integriteit, vertrouwelijkheid en beschikbaarheid van gegevens en het voorkomen van ongeautoriseerde toegang, fraude en cyberbedreigingen.
Beveiligingsmaatregelen voor e-commerce omvatten het implementeren van veilige betalingsgateways, versleutelingstechnologieën, firewalls en robuuste verificatieprocessen om ervoor te zorgen dat klantgegevens en financiële transacties veilig worden afgehandeld tijdens het hele e-commerce proces. Door prioriteit te geven aan e-commerce beveiliging kunnen bedrijven vertrouwen opbouwen bij hun klanten en hun gevoelige informatie beschermen tegen mogelijke bedreigingen.
Wat is Ransomware?
Criminelen gebruiken ransomware om de gegevens van hun slachtoffer te versleutelen en onbruikbaar te maken en houden de gegevens vervolgens gegijzeld totdat ze een vergoeding krijgen. Zelfs dan kan betaling niet garanderen dat de toegang wordt hersteld.
Er zijn veel verschillende soorten ransomware. Scareware bestaat meestal uit een nepbericht waarin een ontdekking van malware wordt gemeld en een bedrag wordt geëist om het te verwijderen.
Screen lockers zijn malware die gebruikers de toegang tot hun computer ontzeggen.
Verreweg de gevaarlijkste vorm van ransomware voor B2B-bedrijven is echter encryptieransomware. Met deze aanvalsmethode versleutelen criminelen uw bestanden en eisen ze betaling in ruil voor ontsleuteling.
Zodra criminelen controle krijgen over kritieke bestanden, staan systeemherstel of beveiligingsscanners machteloos. Om zich te beschermen tegen deze e-commerce beveiligingsbedreigingen, moeten B2B-bedrijven erkennen dat hun online bedrijf een doelwit kan zijn, mogelijke aanvalslijnen identificeren en vervolgens preventieve maatregelen implementeren.
Waarom is Ransomware een probleem in B2B e-commerce?
De pandemie versnelde de verplaatsing van meer activiteiten online. Nu consumeren, werken en winkelen we digitaal. Nooit eerder vertoonde B2B eCommerce trends zetten merken ertoe aan om nieuwe go-to-market strategieën en verkoopkanalen te verkennen. Veel B2B bedrijven betraden voor het eerst de eCommerce arena en werden gedwongen om nieuwe verkoopmethoden en nieuwe manieren om aan de verwachtingen van de klant te voldoen, aan te nemen.
In deze periode waren fabrikanten, distributeurs en groothandelaren gefocust op het verlichten van de voortdurende druk op hun toeleveringsnetwerken. Omdat de aandacht werd verlegd naar het openhouden van de deuren en het intact houden van de toeleveringsketen, zakte beveiliging bij veel bedrijven een paar sporten op de prioriteitenladder. Kwaadwillenden maken nu misbruik van deze gaten om toegang te krijgen tot de gegevens en processen die centraal staan in de bedrijfsvoering.
Dit kan elke poging inhouden om een systeem zodanig aan te passen dat de werking ervan wordt beïnvloed en de aanvaller er baat bij heeft. Van het uitbuiten van ongepatchte kwetsbaarheden tot social engineering, DDOS-aanvallen, malware en virussen, er zijn vele manieren om bedrijfssystemen in gevaar te brengen.
Ransomware berooft B2B-bedrijven van de gegevens en systemen die ze nodig hebben om kritieke functies uit te voeren. Naarmate fraude, aanvallen en andere vormen van criminaliteit geavanceerder en destructiever worden, neemt de monetaire waarde van ransomware toe. Het is dan ook niet verwonderlijk dat er een voortdurende discussie is over de vraag of het losgeld moet worden betaald of dat er moet worden geprobeerd om de gegevens zelfstandig te herstellen. Naast de financiële gevolgen is er ook reputatieschade en verlies van vertrouwen bij klanten.
Ransomware feiten, trends en statistieken
- Ransomware-aanvallen exploderen. Alleen al in 2020 leverde ransomware aanvallers meer dan 300 miljoen dollar op en we verwachten vergelijkbare cijfers in 2021.
- Ransomware wordt steeds winstgevender. Vóór 2020 waren er geen ransomware-betalingen boven de $ 6 miljoen; nu wordt dat bedrag minstens één keer per kwartaal betaald.
- Cryptocurrency is een populaire betaalmethode voor ransomware-aanvallen. Uit blockchaingegevens blijkt dat het totale bedrag dat door ransomware-slachtoffers wordt betaald in 2020 met 336% is gestegen tot bijna 370 miljoen dollar.
- Criminelen krijgen extra macht door te dreigen met het lekken van gegevens op het dark web als slachtoffers weigeren te betalen. Dergelijke aanvallen komen steeds vaker voor, waarbij de productiesector het meest het doelwit is.
- Ransomware-aanvallen ondermijnen het vertrouwen van de consument, wat leidt tot een snelle daling van de omzet. Volgens Arcserve zou 59% van de consumenten overstappen naar een concurrent als ze zouden horen dat het bedrijf getroffen is door een cyberaanval.
- Om de situatie nog erger te maken, als de aanvallers toegang krijgen tot gegevens die een inbreuk vormen onder regelgeving zoals GDPR, HIPAA of CCPA, kan het slachtoffer ook boetes opgelegd krijgen door regelgevende instanties.
- Overheden en wetshandhavers waarschuwen dat het betalen van ransomware kan leiden tot problemen met de wet. Bovendien schorten verzekeringsmaatschappijen de uitbetaling van losgeld op, waardoor slachtoffers in een nog hachelijker positie terechtkomen.
Welke B2B e-commercebedrijven lopen risico?
Oorspronkelijk waren cyberaanvallen gericht op afzonderlijke computersystemen of individuele gebruikers. Toen online verkopen nog in de kinderschoenen stond, waren ongepatchte beveiligingsrisico’s voor e-commerce winkels het laaghangende fruit voor criminelen die geld wilden stelen. Na verloop van tijd realiseerden cybercriminelen zich dat er meer geld te verdienen viel door bedrijven aan te vallen.
Vandaag de dag zijn aanvallers geraffineerder en beter georganiseerd dan ooit. Ze richten zich op die bedrijfstakken en groepen waarvan ze denken dat ze er meer ontwrichting door zullen ondervinden, meer onderhandelingsmacht en een grotere kans op grote losgeldbetalingen.
Hier zijn enkele bedrijfstypen die een verhoogd risico lopen om aangevallen te worden.
Bedrijven in westerse landen. Cybercriminelen gaan waar het geld is, wat betekent dat B2B e-commerce bedrijven en toeleveringsketens in landen als het VK, de VS en Canada de voorkeur krijgen. Ze kunnen zich richten op bedrijven met slecht beveiligde betalingssystemen en bedrijven die niet voldoen aan de PCI-richtlijnen voor e-commerce. Aanvallers begrijpen dat organisaties met een laag digitaliseringsniveau en hun minder digitaal onderlegde klanten eerder geneigd zijn om te betalen.
Grote bedrijven. Cyberaanvallen op grote, gevestigde bedrijven komen het vaakst voor. Gewoonlijk begint een hacker met het identificeren van cruciale elementen, voert dan surveillance uit waarmee hij werknemerspatronen en -processen kan bestuderen en de zwakste beveiligingsschakel kan aanwijzen. Met deze aanpak kunnen de daders de ideale branche, het ideale bedrijf, het ideale monetariseringsconcept en de ideale aanvalsvector selecteren voor een succesvolle inbraak.
Kleine tot middelgrote bedrijven. Veel bedrijven gaan voor het eerst online en beginnen net met het verkennen van digitale handel. Velen denken ook ten onrechte dat ze te klein zijn om een doelwit te zijn. Maar een klein losgeld van een paar honderd dollar, verkregen van veel bedrijven, is een mooi bedrag voor criminelen. Eén zo’n aanval op IT-bedrijf Kaseya eiste 70 miljoen dollar in cryptocurrency om alle getroffen bedrijven in één keer te ontgrendelen.
Ontwrichte organisaties geconfronteerd. COVID-19 beperkingen dwongen veel bedrijven en overheidsinstellingen om snel online te gaan. Organisaties die geen complete digitale strategie hebben, zijn minder goed voorbereid op de gevolgen van ongunstige uitkomsten. Criminelen begrijpen deze dynamiek en geven de voorkeur aan universiteiten, schoolbesturen en overheidsinstellingen als doelwit. Volgens gegevens van Sophos krijgen de detailhandel en het onderwijs te maken met het grootste aantal aanvallen.
Entiteiten die kritieke functies vervullen. Infrastructuur- en gezondheidszorgorganisaties zijn de voornaamste doelwitten, omdat serviceonderbrekingen letterlijk het verschil tussen leven en dood kunnen betekenen. In 2020 werd zelfs het grootste aantal aanvallen tegen de gezondheidszorg uitgevoerd. Honderden zorgverleners werden getroffen, wat leidde tot miljarden dollars aan herstelkosten.
Bedrijven met kritieke informatie. Advocatenkantoren en politieafdelingen beschikken over waardevolle, vertrouwelijke en persoonlijke informatie. Bankinstellingen en financiële dienstverleners beschikken letterlijk over financiële activa, dus ze lopen ook risico op gegevensdiefstal en aanvallen in de stijl van afpersing.
Het is ook belangrijk op te merken dat afpersing toeneemt, zelfs als gegevens niet versleuteld zijn. Aanvallers dreigen simpelweg met het publiceren van gegevens als het losgeld niet wordt betaald. Omdat versleuteling en ontsleuteling niet nodig zijn, kost dit minder moeite voor hetzelfde resultaat.
Beveiligingsbedreigingen voor e-commerce
Zoals eerder vermeld, zijn er vrijwel onbeperkte manieren om een bepaald systeem bloot te leggen, aan te passen, uit te schakelen of te vernietigen. Vooral voor online verkopers loopt alles, niet alleen fysieke computersystemen, maar ook software, netwerken en infrastructuur, gevaar bij inbreuken op de beveiliging van eCommerce.
Volgens Sean Nikkel, senior cyber threat intelligence analist bij Digital Shadows, vormen de institutionele en industriële sectoren om meerdere redenen een aantrekkelijk doelwit. “Er is een ongelooflijk rendement op investeringen van bedrijven in de industriële sectoren, met name bedrijven die zich bezighouden met energie en aardolie.”
Deze bedrijven hebben beschikbaarheid nodig en betalen liever losgeld dan dat ze toegang verliezen en een domino-effect van schade veroorzaken. Eén enkele storing, zoals de recente aanval op Colonial Pipeline, kan leiden tot onderbrekingen en tekorten in de toeleveringsketen, verstoring van essentiële diensten, stijgende prijzen in supermarkten en gevolgen voor de gewone consument.
Als je online aan bedrijven verkoopt, kun je het je niet veroorloven om beveiligingsaspecten in eCommerce over het hoofd te zien, hoe klein ook. In tegenstelling tot B2C e-commerce verkopers, hebben B2B verkopers te maken met complexere producten, een diverser klantenbestand en grotere ordervolumes. Hoge orderwaarden en klantentrouw trekken ook de aandacht van cybercriminelen. Omdat ze meer schade kunnen aanrichten, kunnen ze ook meer compensatie eisen.
Hier zijn de meest voorkomende ransomware-aanvalsvectoren en enkele recente voorbeelden.
Gestolen referenties en brute kracht
Een brute force aanval is een meedogenloze aanval met vallen en opstaan. Deze aanvallen zijn meestal geautomatiseerd en de standaardmethoden bestaan uit het raden van potentiële gebruikersnamen aan de hand van een wachtwoord of wachtwoorden, of het gebruiken van geldige referenties (gestolen van andere inbraken) en deze uitproberen op meerdere systemen.
De stillegging veroorzaakte aanvankelijk grote verstoringen in de aanvoerketen in de regio New South Wales. Volgens boerin Gabrielle Coupland zijn het niet alleen de boeren van wie de slachtdata van het vee werden verstoord, maar ook de vrachtwagenchauffeurs, veeverwerkers en de noodzakelijke reorganisatie die moest worden doorgevoerd.
Beveiligingsexpert SecurityScorecard zag voor het eerst een mislukte inbraakpoging via een remote desktop protocolverzoek en identificeerde een half dozijn authenticatiereferenties van JBS-medewerkers die al begin 2021 beschikbaar waren op het dark web. Volgens de beveiligingsexpert wijst dit op verkenningsactiviteiten waarbij aanvallers mogelijke toegangspunten tot het systeem beoordeelden.
Desktop op afstand
De pandemie heeft ertoe geleid dat veel organisaties zijn overgestapt op werken op afstand. Thuiswerken verhoogt het risico op blootgestelde RDP-poorten (Remote Desktop Protocol). Deze poorten worden over het algemeen gebruikt door bedrijven en ondersteuningsteams om toegang te krijgen tot bedrijfsmiddelen of om problemen met werknemersystemen op te lossen. Er is echter een vervelende bijwerking. RDP’s zijn een veelgebruikte manier voor aanvallers om een computersysteem op afstand te controleren.
Bij deze aanval kregen cybercriminelen toegang tot het systeem voor probleemoplossing van de fabriek. Volgens de federale autoriteiten en de autoriteiten van Pinellas County merkte de operator dat een aanvaller op afstand toegang kreeg tot het werkstation en verschillende programma’s op het scherm opende. Hoewel de aanval werd verijdeld voordat de watertoevoer in gevaar kon worden gebracht, toont het de ernst aan van cyberaanvallen op kritieke infrastructuur.
Phishing en spear phishing
Phishing en spear phishing zijn social engineering-aanvallen die gericht zijn op individuen in organisaties om referenties te verzamelen. Criminelen richten zich vaak op niet-leidinggevende leden met BEC-aanvallen (Business Email Compromittering). Hierbij doen aanvallers zich voor als eigenaars van e-mailaccounts om toegang te krijgen tot servers waarop kritieke informatie staat.
Volgens Cybersecurity and Infrastructure Agency (CISA) was de waarschijnlijke boosdoener een phishing e-mail van DarkSide ransomware groep die een werknemer misleidde tot het downloaden van malware. Afgaande op eerdere aanvallen van DarkSide was de aanvalsvector waarschijnlijk een kwaadaardige e-mailkoppeling of een macro van een kwaadaardig document. De daaropvolgende verstoring veroorzaakte prijsstijgingen en paniekaankopen in het zuidoosten van de VS, wat resulteerde in tekorten. Uiteindelijk betaalde Colonial de aanvallers 4,4 miljoen dollar om de activiteiten te hervatten.
Kwetsbaarheden in software
Cybercriminelen zijn voortdurend op zoek naar gaten in de beveiliging, van slecht verdedigde infrastructuur tot zwakke plekken in de software. Ze proberen SQL-injecties om toegang te krijgen tot webapplicaties. Ze zoeken ook naar kwetsbaarheden in tools van derden. Wanneer systemen onbeschermd zijn of software niet is bijgewerkt met de nieuwste patches, worden bedrijven blootgesteld zonder het te weten.
Volgens Walter Tong, een beveiligingsarchitect bij de Georgia Technology Authority, was Atlanta het ideale doelwit. Een audit die twee maanden eerder werd uitgevoerd, bracht duizenden ernstige beveiligingsproblemen aan het licht en bijna 100 overheidsservers met Windows Server 2003 die Microsoft in 2015 niet meer ondersteunde.
In eerste instantie besteedde de stad Atlanta 2,7 miljoen dollar aan het herstel van de aanval en dit bedrag liep later op tot 9,5 miljoen dollar. Geavanceerde aanvallen verhogen de kosten voor de slachtoffers. Downtime, gemiste kansen, menselijke kosten, apparaatkosten, netwerkkosten en betaald losgeld dragen allemaal bij aan de hoge kosten van herstel.
De aanval ondersteunen: netwerkverspreiding
Elke malware die een netwerk binnenkomt, moet scannen naar gedeelde bestanden en toegankelijke punten om andere computers binnen het systeem te infecteren. Interne processen zoals het delen van bestanden en het synchroniseren van gegevens kunnen de aanval ook verspreiden.
In beide gevallen vermenigvuldigt en verspreidt malware zich totdat het door de beveiliging wordt gestopt of geen gebieden meer heeft om te infecteren. Als gegevens en systemen niet gescheiden zijn, kunnen aanvallers hele IT-afdelingen platleggen.
Volgens DoublePulsar was Kaseya ontworpen om het beheer van systemen met hoge privileges mogelijk te maken. Aanvallers pushten een management agent update die zichzelf automatisch installeerde op beheerde systemen zonder enige weerstand. Hoewel deze aanval slechts 0,1% van de klanten van Kaseya trof, benadrukt het het belang van het scheiden van gegevens, systemen en toegang.
Bedrijven die voor het eerst online gaan of de overstap maken naar werken op afstand kunnen onbewust een laks thuiswerkbeleid instellen of onvoldoende beveiligingstraining geven. Bestanden die thuis worden gedownload, kunnen worden gedeeld met het thuiskantoor en andere aangesloten machines. En als bestanden zijn ingesteld om automatisch te synchroniseren wanneer ze worden toegevoegd of gewijzigd, kan een kwaadaardig virus zich snel verspreiden en binnen enkele seconden alle computers in het netwerk infecteren.
Beste oplossingen voor B2B e-commerce beveiliging
Tegenwoordig zijn gegevens de levensader van elk B2B eCommerce bedrijf. Net als digitale ontvoerders voelen aanvallers zich aangetrokken tot het grijpen en gijzelen van gegevens in ruil voor geld. Naast geldelijk gewin zijn vernedering, concurrentiespionage en zelfs politieke ideologieën krachtige motivatoren. Dus hoe beveilig je je e-commerce website? Hieronder bespreken we de verschillende eCommerce beveiligingstools, een aantal best practices om een aanval te voorkomen en wat je moet doen als het toch gebeurt.
Back-up en herstel
Met de enorme hoeveelheid gegevens die tegenwoordig door bedrijven wordt gebruikt, maakt men zich zorgen dat ze worden blootgesteld aan aanvallen. In tegenstelling tot het betalen van losgeld, is het herstellen van gegevens uit back-ups echter gegarandeerd, kost het je niet meer geld en kom je mogelijk niet in de problemen met de wet.
Er zijn veel back-uptools beschikbaar, van open source tot bedrijfseigen. Maar succesvolle back-ups worden ondersteund door de juiste processen. Stel je back-upfrequentie zo in dat deze voldoet aan je herstelpuntdoelstelling. Sla back-ups op in beveiligde opslag op een geïsoleerd netwerk. Anders is er geen garantie dat zelfs de beste back-upoplossingen de gewenste resultaten opleveren. Tot slot moeten back-ups regelmatig worden getest om problemen op te sporen, hersteltijden te meten of te bepalen of gegevens überhaupt kunnen worden hersteld.
Netwerksegmentatie
Aanvallers richten zich voornamelijk op open of lokale netwerken en machines, dus het is essentieel om kritieke bestanden geïsoleerd te houden van lokale en open netwerken. Dit kan stappen inhouden zoals het fysiek verwijderen van schijven of het onderhouden van aparte servers.
Offline back-ups mogen niet toegankelijk zijn voor andere systemen om toegang door een aanvaller te voorkomen. Je architectuur en operationele processen moeten netwerksegmentatie ondersteunen met bestaande tools. Anders zal een gecompromitteerd onderdeel fungeren als doorgeefluik en andere systemen infecteren. Controleer uw IP-tabellen, firewall, routerregels en VLAN-instellingen om deze aanvalsmethode te voorkomen.
Software-updates
Soms is er maar één fout in het updateproces nodig. Aanvallers maken vaak misbruik van weinig bekende kwetsbaarheden, waarvan er vaak werkende patches beschikbaar zijn.
Een steeds groter aantal verbonden systemen en toepassingen maakt het voor B2B-verkopers een uitdaging om updates bij te houden. Maar het is essentieel om bekende kwetsbaarheden snel te verhelpen. Veel tools helpen u hierbij, maar het proces is net zo belangrijk. Zorg ervoor dat uw monitoring-, patching- en updateactiviteiten actueel blijven en creëer processen voor het testen, leveren en implementeren van patches zodra deze worden uitgebracht.
Gelaagde beveiliging
In het licht van de toenemende aanvallen op basis van afpersing is het belangrijker dan ooit om ongeautoriseerde toegang tot gegevens te voorkomen. Neem geen genoegen met een versleuteling die alleen in het tekstboek staat. Schakel extra beschermingslagen in om aanvallers op verschillende toegangspunten te blokkeren.
Vertrouw ook niet alleen op uw beveiligingssoftware. Hoewel beveiligingstechnologie uitblinkt in het aftrekken of automatiseren van het ontdekken van bedreigingen, zijn er nog steeds bepaalde dingen die alleen een menselijk oog kan opmerken. Als u niet over de nodige mankracht beschikt, overweeg dan om cyberbeveiligingsspecialisten in te huren om zwakke plekken in uw systemen te ontdekken.
Opleiding van werknemers
Welke stappen je ook neemt, je moet altijd op de hoogte blijven. Het menselijke element blijft de grootste kwetsbaarheid en criminelen willen hier graag misbruik van maken. Social engineering blijft een populaire aanvalsvector, dus het is belangrijk om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen en teamleden te trainen in het detecteren van verdachte activiteiten, websites, e-mails, sms’jes en meer.
Bij Oro trainen we al onze medewerkers op het gebied van cyberbeveiliging, niet alleen onze IT-afdeling. Elke medewerker op elk niveau wordt geleerd om waakzaam te zijn en verdachte activiteiten te herkennen. Het hebben van een herstelplan en ervoor zorgen dat iedereen dit begrijpt helpt ook enorm om de kosten, verstoring en schade te beperken als er toch een aanval plaatsvindt.
Betaal het losgeld niet
Tot slot, als je wordt getroffen door ransomware, haast je dan niet om te betalen. Het is normaal dat het terugkrijgen van toegang tot je gegevens het eerste is waar je aan denkt. Maar uitbetalingen geven aanvallers meer macht, valideren hun bedrijfsmodel en stimuleren anderen om mee te doen. Het betalen van losgeld is geen garantie voor de kwaliteit van de teruggegeven gegevens of de volledigheid ervan. Het markeert je ook als iemand die bereid is om te betalen en maakt je kwetsbaar voor toekomstige aanvallen.
Afgezien van ethische overwegingen is het betalen van losgeld misschien niet de meest effectieve manier om de toegang tot je gegevens te herstellen. Als je besluit om te betalen, voer dan een kosten-batenanalyse en een statistische analyse uit om te bepalen hoeveel gegevens de aanvaller je kan teruggeven.
OroCommerce Beveiligingstechnologieën in e-commerce
B2B eCommerce platforms zijn ontworpen voor complexe B2B verkoop- en bestelprocessen. Het juiste platform ondersteunt flexibiliteit en maatwerk, wat betekent dat je meer controle hebt over je prestaties, gegevens en beveiliging.
Met andere woorden, het zal al worden geleverd met verschillende veiligheidsmaatregelen voor uw e-commerce website. OroCommerce en OroMarketplace zijn beide B2B eCommerce platformoplossingen gebouwd met beveiliging in het achterhoofd. Met deze oplossingen kunt u een beveiligingsstrategie ontwikkelen die voldoet aan de eisen en behoeften van uw branche. Met functies zoals robuuste toegangscontroles, scheiding tussen beheerders en servers en een overal inzetbaar beleid, kunt u gerust zijn dat kritieke bedrijfsgegevens in veilige handen zijn.
Laten we eens kijken naar enkele van de beveiligingsmaatregelen die in eCommerce worden gebruikt.
SOC 2 naleving
Service Organization Controls (SOC 2) is een rapportagemechanisme dat is ontworpen voor serviceproviders die klantgegevens in de cloud opslaan. In februari 2020 voldeed Oro aan het onderdeel Beveiliging en beschikbaarheid, waaronder netwerkbeveiliging, inbraakdetectie en andere analyses van de systeembeveiliging. Dit jaar werd Oro’s SOC 2 Type 2-audit bijgewerkt, waarbij het interne controlebeleid over een periode van 6 tot 12 maanden verder wordt geëvalueerd en gevalideerd.
PCI DSS-compliance
Als je een betaalkaart of creditcard accepteert, heb je een SSL-certificaat nodig en moet je voldoen aan de vereisten van de Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS). Oro blijft up-to-date en voldoet aan de laatste veranderingen in PCI voor al haar cloudgebaseerde eCommerce softwareproducten en diensten.
Veilige hosting
Met cloudsystemen kunnen B2B eCommerce bedrijven hun systemen veilig archiveren, back-ups maken en beheren in de cloud. Oro’s cloudservice biedt firewallbescherming, beveiligingsoplossingen en wordt 24/7 bemand door live supportteams. Integreer met elke betalingsgateway in eCommerce en garandeer de veiligheid van uw transacties.
Uurlijkse back-ups
Veel bedrijven moeten hun activiteiten staken zodra ze geen toegang meer hebben tot hun product-, klant- of financiële informatie. Oro biedt elk uur back-ups in de cloud om ervoor te zorgen dat uw bedrijf altijd up-to-date gegevens heeft voor het geval er iets misgaat.
Bescherming tegen brute kracht
Een groot percentage van inbreuken op gegevens is het gevolg van brute force aanvallen of diefstal van referenties. OroCommerce en OroMarketplace zijn ontworpen om back-ups ontoegankelijk te maken vanuit de productieomgeving, waardoor deze aanvalsvector wordt geminimaliseerd.
Encryptiebescherming
Net als het versleutelen van je wi-fi verbinding, kunnen je Oro eCommerce applicaties draaien op versleutelde desktops en laptops om opgeslagen gegevens nog beter te beschermen. In het geval van inbreuken of zelfs fysieke diefstal van apparaten, worden uw kritieke gegevens niet aangetast.
Scheiding van taken
Het beheerpaneel van de Oro-toepassing beschikt over een uitgebreide functiescheiding. Met de krachtige functies voor toegangsbeperking kunnen bedrijven toegangseisen alleen delegeren aan bevoegde personen.
De kracht van open source
De open-source aard van Oro producten betekent dat updates worden gescreend door een groot ecosysteem van ontwikkelaars. In dit opzicht zijn Oro e-commerce producten veiliger dan vergelijkbare propriëtaire software, omdat het proces van het identificeren van beveiligingsrisico’s, het testen en het oplossen van problemen meer gecontroleerd, grondiger en meer algemeen beoordeeld en gevalideerd is.
Waarom is beveiliging belangrijk in e-commerce?
Niemand verwacht een cyberaanval. Als u het slachtoffer wordt, is herstel niet goedkoop. Je verliest niet alleen de toegang tot gegevens die je nodig hebt om te kunnen werken, maar je moet die gegevens uiteindelijk ook weer herstellen en dan krijg je te maken met kostbare en tijdrovende herstelmaatregelen.
Het is vermeldenswaard dat bedrijven in toenemende mate afhankelijk zijn van een lappendeken van integraties en leveranciers van derden en derden. Dat alles vormt een enorm cyberbeveiligingsrisico voor u en uw klanten.
In een van de meest in het oog springende gevallen van 2020 installeerde Maersk, een Deense scheepvaartgigant, 4.000 servers en 45.000 pc’s opnieuw, waardoor de verliezen opliepen tot 300 miljoen dollar.
Het goede nieuws is dat je niet alleen bent. Naarmate meer organisaties aan hun digitale transformatie beginnen, investeren in nieuwe digitale technologie of op afstand blijven werken, zullen veiligheid en beveiliging van eCommerce een prioriteit blijven. Het web staat ook vol met literatuur en bronnen over beveiligingsschema’s in eCommerce. Zorg voor de nodige processen en eCommerce beveiligingsoplossing
om back-ups, cyberrisico’s, phishing en ransomware te beheren.
Als het op beveiliging aankomt, is Madia de optimale keuze – het stelt je in staat om je te richten op het veilig en zorgeloos laten groeien van je B2B eCommerce bedrijf.